Vilken blir din favorit?

Visste du att du kan välja vilken bil du vill köra hos oss? Berätta för receptionen så ordnar vi det! Vi vill gärna att du som elev känner dig trygg med att köra olika bilmodeller, så här kommer en liten presentation av vår bilflotta just nu.

Våra minsta bilar är våra VW Golf som går på diesel. Vi kör både automat och manuell på den här modellen. Modellen är uppskattad då det är en lättkörd och liten bil som alla älskar. Den manuella versionen är 5-växlad. Detta är trafikskolornas favoritmodell.

Näst efter VW Golf kommer Volvo V40 i storlek. Denna bil är en liten till medelstor bil med den trygga körkänslan av en större bil, vilket Volvo är kända för. Modellen är mycket populär hos trafikskolor. Denna modell finns i automat.

Toyota Corolla Cross (automat) står näst på tur. Det är en ny bil av SUV-karaktär som har vunnit utmärkelsen årets familjebil. Bilen är trots sin storlek mycket lättkörd och förarvänlig: stora speglar, stor framruta och hög sittposition ger en mycket god överblick, och hybriddrivlinan gör bilen pigg och körglad. Vår favoritbil just nu!

Volvo V60 är vår största bilmodell och har en 6-växlad manuell låda. Denna bil är en av Sveriges mest populära bilar och även en favorit hos Polisen. Bilen har en trygg körkaraktär och går framför allt fint och stadigt i högre hastigheter.